Jakie metody płatności w sklepie internetowym: szybkie przelewy, karty płatnicze, płatności mobilne, raty, płatność odroczona?

Różnorodność rozwiązań płatniczych ma pozytywny wpływ na lepsze doświadczenie klientów z odwiedzanym sklepem internetowym, a także ma bardzo duże znaczenie dla sprzedaży. To ważny aspekt, który może przełożyć się na liczbę dokonywanych transakcji w e-sklepie.

Jakie więc formy płatności załączyć we własnym e-commerce?

Kupujący szukają w Internecie nie tylko dobrych produktów w niskich cenach, z szybką dostawą do domu, ważne dla nich są także metody płatności, z których mogą skorzystać płacąc za zakupy. Wielu klientów chce zapłacić od razu na zamówienie i potem oczekiwać tylko na kuriera, lub na informację o dostarczeniu przesyłki do ulubionego paczkomatu.

 

Najpopularniejsze metody płatności to:

– płatności za pomocą szybkich przelewów;
– płatności mobilne, m.in. BLIK;
– tradycyjny przelew;
– płatność za pobraniem.

 

Preferencje klientów sklepów internetowych co do płatności zależą od wielu czynników. Nie ma jednego wspólnego rozwiązania, które byłoby dobre dla każdego klienta.

Rozważając, jakie metody płatności załączyć w swoim sklepie internetowym, musisz wziąć pod uwagę wygodę transakcji oraz przyzwyczajenia kupujących. Płatności muszą być też dostosowane dla klientów kupujących mobilnie np. przez smartfona, ponieważ coraz większa transakcji jest dokonywana za pomocą tego typu urządzeń.

 

 

 

Jakie metody płatności są dostępne dla sklepów internetowych?

 

Poniżej przedstawiamy Ci wszystkie możliwe płatności, które możesz udostępnić w swoim e-sklepie.

  • Szybkie płatności elektroniczne, to najpopularniejsza metoda płatności wśród klientów sklepów internetowych. Operatorzy płatności oferują takie transakcje bez potrzeby wypełniania danych do przelewu; działa to tak, że ze sklepu następuje przekierowanie na stronę banku klienta, gdzie od razu może zrobić płatność.
  • Płatność kartą; dla kart debetowych, kredytowych, prepaid oraz kart wirtualnych. Jest to bezpieczna i szybka forma płatności, choć do samej płatności trzeba podawać szczegółowe dane karty.
  • BLIK to jedna z najszybciej popularyzowanych się metod płatności, która jest najczęściej wybierana szczególnie przez młodszą klientelę. Co ciekawe, jest to polskie rozwiązanie płatnicze, które opiera się na sześciocyfrowym kodzie generowanym w aplikacji mobilnej banku. Wybierając płatność BLIK w sklepie internetowym, klient wpisuje tylko dany kod, po czym zatwierdza transakcję w aplikacji swojego banku. Cały proces jest szybki, bezpieczny i mobilny!
  • Płatność za pobraniem polega na zapłacie za zamówienie w momencie odbioru, gdy dostarczy je kurier. Zapłacić u kuriera można gotówką, ale coraz częściej również kartą bankową. Ta metoda wybierana jest w dużej mierze przez osoby, które obawiają się przedpłaty ponieważ nie znają dobrze sklepu, w którym zrobiły zakupy, albo nie posiadają konta bankowego.
  • Płatności mobilne Google Pay oraz Apple Pay to tzw. wirtualne portfele połączone z kartą kredytową lub debetową. To także wygodna płatność mobilna, którą klient potwierdza za pomocą kodu SMS lub za pomocą Touch ID lub Face ID.
  • PayPal jest bardzo znanym rozwiązaniem płatniczych na Świecie, szczególnie popularnym w sklepach internetowych sprzedających na zagranicznych rynkach. Konto PayPal klienta przeważnie połączone jest z kartą bankową.
  • Przelew bankowy, czyli tradycyjna metoda płatności, która wciąż funkcjonuje w e-sklepach, lecz jest coraz mniej popularna. Jej największą wadą jest czas realizacji transakcji, który trwa 1 dzień roboczy. Tradycyjny przelew bankowy ma jednak też swoją zaletę, za wykonanie tej płatności sklep nie płaci żadnej prowizji operatorowi płatności!

 

Płatność odroczona – czym jest i na czym polega płatność odroczona?

 

Płatność odroczona to usługa, która pozwala zrealizować zakupy w sklepie internetowym i zapłacić za nie po pewnym czasie. W Polsce płatność odroczona pojawiła się całkiem niedawno, lecz już zyskała grono zwolenników. Niektórzy operatorzy systemów płatności internetowych oferują odroczoną płatność również dla firm.

Jak działa płatność odroczona?

Działanie usługi płatności odroczonej jest bardzo proste w istocie. Podczas wyboru formy płatności, klient wybiera opcję “Zapłać później”, w kolejnym kroku podaje niezbędne dla usługi dane i finalizuje transakcję. Płatność zostaje odroczona nawet do 30 dni od daty zamówienia, a zamówienie otrzymuje od razu. Także właściciel sklepu zapłatę otrzymuje od razu. Jeśli zbliża się termin zapłaty a klient nadal nie dysponuje odpowiednimi środkami, może skorzystać z rozłożenia płatności na raty.

 

 

 

Aby załączyć w swoim sklepie internetowym wszystkie wymienione powyżej metody płatności, wystarczy załączyć odpowiedni moduł płatności, np.: PayU, Przelewy24 lub inne. Większość z tych operatorów płatności posiada także opcję “Zapłać później” – płatność odroczona – lub „KUP NA RATY„- płatności ratalne.

 

Zobacz również:

 

Chcesz założyć dochodowy sklep internetowy z dropshipping?

Załóż sklep na próbę – >  WWW.SKLEPYWWW.PL