Livechat i chatbot w sklepie internetowym – niezbędne narzędzie dla e-biznesu!

Co to jest livechat (czat na żywo) i dlaczego jest tak ważny dla Twojej firmy?

Livechat tworzy płynną komunikację pomiędzy klientami a firmą, szczególnie firmą oferującą sprzedaż produktów lub usług na stronie internetowej czy w sklepie internetowym.

Ale co to dokładnie jest, jak działa i jakie zalety wnosi, jako nowoczesne rozwiązanie komunikacyjne?

Postęp technologiczny wpływa obecnie na prawie każdy aspekt naszego życia, w tym na nasze codzienne nawyki i potrzeby. Jesteśmy już przyzwyczajeni do życia w biegu oraz szybkiego zaspokajania swoich potrzeb. Gdy jesteśmy głodni to chcemy szybko zjeść, a gdy chcemy posłuchać muzyki lub zobaczyć jakiś ciekawy film, po prostu szukamy go i włączamy. Obecnie klienci oczekują również natychmiastowych odpowiedzi i dostępności 24/7, od firm sprzedających towary konsumpcyjne lub dostawców usług. Firmy, być może nawet bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, z powodu rosnącej konkurencji i aby utrzymać się na rynku, muszą wziąć pod uwagę te oczekiwania i skoncentrować się na potrzebach swoich klientach. Aby osiągnąć lepszą dostępność i wyjść na przeciw klientom, wiele firmy wdrożyło rozwiązania telekomunikacyjne za pomocą wielu kanałów online, a najlepszym przykładem takiego kanału jest livechat, czyli czat na żywo.

 

Kilka słów o livechacie – czacie na żywo

Co to jest livechat – czat na żywo?

Livechat, czyli czat na żywo, to program (aplikacja), który działa jako medium między Tobą / pracownikami pomocy technicznej a klientami. Dzięki czatowi na żywo, możesz inicjować rozmowy z nowymi gośćmi na stronie e-sklepu lub stronie www, pomagać obecnym klientom i wchodzić w interakcje z powracającymi klientami – a to wszystko w czasie rzeczywistym.

Skąd mam wiedzieć, że na stronie internetowej jest czat na żywo?

Obecność livechatu na stronie symbolizuje tzw. Widget (mała ikona czatu na żywo, znajdująca się przeważnie w dolnym rogu strony internetowej). Odwiedzający e-sklep mogą zainicjować rozmowę (czat), klikając w widżet witryny i wpisując wiadomość.

 

Wielką zaletą czatu na żywo (livechatu) jest to, że Twoi klienci nie muszą instalować żadnego oprogramowania, aby z Tobą czatować – wystarczy, że kod widgetu livechatu zostanie dodany do Twojej strony.

Jak działa aplikacja LiveChat?

Każda aplikacja do livechatu ma dwa okna: jedno to widok przeznaczony dla operatora czatu (agenta pomocy technicznej), a drugie dla gościa / klienta. Okno widoku aplikacji czatu dla operatorów (zwane, w zależności od aplikacji, panelem administracyjnym lub pulpitem) różni się od widoku okna klientów, ale jest to zasadniczo spowodowane tym, że obie strony mają różne cele do osiągnięcia, jeśli chodzi o czaty.

Czat na żywo widziany przez operatora (po lewej) i gościa (po prawej)

 

Pod względem technicznym livechat działa w bardzo podobny sposób jak SMS-y lub inne szybkie wiadomości: dwie strony wpisują swoje wiadomości (pytania lub odpowiedzi), aby osiągnąć określony cel – klienci chcą, aby ich problemy zostały rozwiązane, a pracownicy pomocy technicznej chcą pomóc swoim klientom.

A ponieważ aplikacje LIVECHATU łączą cechy rozmowy telefonicznej (jest aktywność w czasie rzeczywistym) i wiadomości e-mail (wiadomości pisane i wysyłane często z załącznikami), czaty mogą być zwięzłe lub rozbudowane, a wszystko zależy tylko do Ciebie.

 

Jak dodać livechat na stronę sklepu internetowego?

Na początku musisz wybrać operatora livechatu, czyli serwis, który oferuje usługę czatu na żywo. W internecie jest wiele serwisów oferujących usługę livechatu, a ich oferta różni się funkcjonalnością oraz ceną. Bardziej rozbudowane serwisy oferują dodatkowo możliwość zaprogramowania chatbota. Mniej rozbudowane czaty proponują prostsze możliwości i ważne akcje, tzw. wyzwalacze akcji automatycznych – gdy ktoś wejdzie na konkretną stronę lub podstronę witryny, pojawi się okno z informacjami, które wcześniej zostało specjalnie na tą okoliczność przygotowane. Niektóre serwisy proponują podstawowe abonamenty darmowe, z pewnymi ograniczeniami.

 

Serwisem oferującym całkowicie darmową usługę livechatu jest serwis Tawk.to, który nie ma ograniczeń w darmowym pakiecie.

 

 

Aby dodać livechat na stronę wystarczy zarejestrować się na stronie https://dashboard.tawk.to/signup?lang=pl i dodać swoją stronę w panelu administracyjnym serwisu.

 

W następnym kroku skopiuj kod widgetu i dodaj go pomiędzy tagami </body> na swojej stronie, na stronie sklepu internetowego.

 

W sklepach internetowych na oprogramowaniu sStore ( platforma do prowadzenia sklepu internetowego SKLEPYWWW.PL ), można w łatwy sposób dodać taki kod, poprzez panel administracyjny sklepu, w menu „Narzędzia webmastera > Dodatkowy kod javascript w sekcji HEAD

 

 

Dodatkowe zalety Livechatu na stronie e-sklepu

Dzięki aplikacji czatu możesz w łatwy sposób kontrolować ruch na swojej stronie, a to wszystko w czasie rzeczywistym.

W panelu zarządzania chatem (na stronie WWW lub poprzez aplikację na smartfonie), można monitorować online wszystkich odwiedzających stronę e-sklepu. Można sprawdzić z jakich IP przeglądają stronę, które dokładnie podstrony przeglądają, ile czasu już są na Twojej stronie oraz najważniejsze, z jakich adresów polecających trafili na Twoją stronę – czy z wyszukiwarki Google lub innych stron, na których znajdują się Twoje linki lub reklamy.

 

 

 

Dane o klientach mogą bardzo przydać się podczas rozmowy. Dowiesz się z nich czy dana osoba jest na stronie pierwszy raz, czy to może jej trzecie odwiedziny w tym tygodniu. Masz wgląd w strony, które klient odwiedził i jak długo na nich przebywał, więc wiesz czym był zainteresowany. Doświadczony sprzedawca potrafi skorzystać z takich danych i pomóc klientowi w najbardziej profesjonalny sposób. To bardzo dobry sposób na rozpoczęcie budowania pozytywnych relacji z klientem i zrobienie pierwszego dobrego wrażenia, a to już część drogi do sukcesu!

 

Dane statystyczne

Masz również dostęp do innych statystyk, z możliwością wyboru różnych okresów:

  • Odwiedzający stronę – ilość oraz tendencje (wzrost lub spadek ilości użytkowników strony)
  • Rozmowy – odebrane, nieodebrane oraz tendencje (wzrost lub spadek ilości rozmów)
  • Odsłony – ilość wyświetleń strony oraz tendencje (wzrost lub spadek ilości wyświetleń strony).

 

 

 

Serwisy oferujące usługę Livechatu na stronę

Wspominaliśmy już wcześniej, że serwisów oferujących usługę Livechat jest znacznie więcej, poniżej prezentujemy kilka innych, ciekawych serwisów.

  • Czter.pl – to jeden z najpopularniejszych czatów na rynku polskim. Serwis posiada wiele dodatkowych funkcji oraz możliwość załączenia chatbotów Google. Posiada również darmowy abonament z pewnymi ograniczeniami. Zarejestruj się już teraz i dodaj zaawansowanego livechata do swojej strony. Dodaj go samemu lub skorzystaj z naszej oferty.

 

 

 

  • Tawk.to – całkowicie darmowy livechat, prosty i funkcjonalny. Dzięki niemu możesz monitorować na bieżąco ruch na stronie e-sklepu, zachęcać do zaprogramowanych wcześniej akcji, pomagać i doradzać swoim klientom. Usługą możesz zarządzać za pomocą panelu w przeglądarce internetowej lub za pomocą darmowej aplikacji mobilnej – bezpośrednio z Twojego telefonu. Dodaj Livechat Tawk do swojego sklepu internetowego samemu, lub zleć to nam – dodamy i zaprojektujemy podstawowe ustawienia czatu.

 

 

 

 

 

 

  • Intercom.com – użyj Interkomu, aby stymulować wzrost na każdym etapie cyklu życia klienta – tak reklamuje firma Intercom.com.

 

  • Ka2bots.ai – pierwsze boty, które rozumieją większość pytań klientów, dzięki czemu realnie odciążają Contact Center – wg. firmy Ka2bots.ai

 

  • Mindbehind.com/pl/ – zbuduj chatbota bez kodowania, MindBehind gwarantuje idealne zarządzanie konwersacjami Twojego chatbota – reklamuje MindBehind.

 

  • InteliWISE – pomaga ambitnym markom wdrażać Inteligentną Automatyzację. Tnie koszty, zwiększa konwersje i efektywność, przyspiesza cyfryzację procesów w przedsiębiorstwach, dzięki przetestowanym rozwiązaniom typu Conversational AI.

 

  • LiveChat.com – LiveChat to platforma obsługi klienta 360 °, która automatyzuje pracę i zwiększa sprzedaż. Zaproponuj swój produkt lub usługę bezpośrednio poprzez chat. Ustaw i śledź cele sprzedaży. Kontaktuj się z gośćmi bezpośrednio przez stronę i nie pozwól im odejść bez zakupów.

 

 

 

Nie masz jeszcze własnego sklepu internetowego?

Chcesz założyć nowoczesny e-sklep wykorzystujący Omnichannel?

Załóż własny e-sklep w dwie minuty i wypróbuj go za darmo, bez zobowiązań!

 

 

 

Masz już własny sklep internetowy ale potrzebujesz profesjonalnej grafiki dla niego?

Możesz wybrać darmowy szablon i dostosować go do swoich potrzeb, lub możesz zlecić nam zaprojektowanie nowoczesnego szablonu RWD.

Zespół profesjonalnych grafików zbuduje e-sklep lub e-pasaż, zgodnie z Twoimi wytycznymi! Sprawdź naszą ofertę.

 

 

 

Obserwuj nas i bądź na bieżąco z nowościami:

 

Zobacz także:

Masz pytania, opinie lub sugestie? Masz pomysły na nowości w e-sklepie? Napisz do nas »