JAK STWORZYĆ WŁASNĄ REKLAMĘ NA INSTAGRAMIE?
Można reklamować się w Google i na Facebooku, ale ostatnio to reklama na Instagramie staje się coraz częstszym wyborem dla firm, które szukają dodatkowych kanałów do pozyskiwania nowych klientów.
Spis treści
Dlaczego warto reklamować się na Instagramie?
Z Instagrama na całym Świecie korzysta ponad miliarda użytkowników, a w Polsce już prawie 7 milionów. Niesłabnąca popularność tej aplikacji sprawia, że stała się ona potężnym narzędziem marketingowym. Instagram cały czas rozwija swoje narzędzia, dlatego już od dawna jest jedną z największych platform reklamowych, która jest w stanie wygenerować ogromne zyski i duże zwroty z inwestycji w reklamę. Instagram należy do Facebooka, który coraz bardziej pozwiązuje ten serwis z Facebookiem, a Facebook już ma prawie 2 mld aktywnych użytkowników miesięcznie!
Jak uruchomić swoją pierwszą reklamę na Instagramie.
Instagram od dłuższego czasu należy do Facebooka, więc aby tworzyć reklamy w tym serwisie musisz włączyć biznesowe funkcje swojego profilu na Instagramie oraz połączyć go z kontem na Facebooku.
Jeśli nie masz jeszcze własnego konta na Instagramie, możesz je założyć w kilka minut, zgodnie z naszym poradnikiem -> Jak założyć konto na Instagramie.
Wymagania dotyczące konta na Instagramie
Konto na Instagramie można utworzyć na trzy sposoby, aby wyświetlać reklamy w tym serwisie:
- Dodaj konto na Instagramie do Menedżera firmy. Jeśli masz już konto na Instagramie lub tworzysz nowe, możesz użyć Menedżera firmy dla tego konta, aby wyświetlać reklamy. Jeśli masz kilka kont na Instagramie, ta opcja będzie dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem.
2. Połącz stronę z kontem na Instagramie. Możesz połączyć istniejące konto na Instagramie ze stroną na Facebooku , albo możesz utworzyć nowe konto w ustawieniach strony. Zalecamy tę opcję w przypadku małych firm.
3. Skorzystaj z konta na Instagramie przez stronę. Jeśli nie masz konta na Instagramie i nie chcesz go tworzyć na potrzeby firmy, możesz użyć strony na Facebooku jako miejsca docelowego reklam na Instagramie. W ten sposób strona stanie się wizytówką na potrzeby reklam na Instagramie, bez konieczności tworzenia oddzielnego profilu na Instagramie.
Uwaga: Jeżeli korzystasz z konta na Instagramie przez stronę, informacje strony firmowej będą wyświetlane na Instagramie. Jeżeli nie chcesz udostępniać tych informacji na stronie, powiąż konto na Instagramie ze stroną na Facebooku lub wybierz, aby reklamy strony nie pojawiały się na Instagramie.
Tworzenie reklam z poziomu strony na Facebooku
Tworzenie reklam bezpośrednio z poziomu strony jest jednym z najszybszych i najprostszych sposobów na dotarcie do najważniejszych osób, ważnych dla Twojej firmy. Wybór typu reklamy może być nie dla każdego prostą rzeczą, dlatego chcemy przedstawić Ci dostępne możliwości. Niniejszy przewodnik omawia: dostępne typy reklam, miejsca tworzenia reklam, najlepsze praktyki, monitorowanie wyników, optymalizację reklam oraz inne ważne zagadnienia.
Typy reklam
Zastanów się, jakie działania powinni podjąć Twoi odbiorcy po obejrzeniu reklamy. Może to być zachęcenie odbiorców do wykonania działania pod wpływem reklamy (udostępnienie lub skomentowanie reklamy), polubienie strony, przejście do witryny lub zwiększenie rozpoznawalności Twojej firmy.
Oczekując konkretnych wyników, możesz powiązać spodziewany rezultat z typem reklamy, która powinna się okazać najbardziej pomocna w realizacji celów. Jeżeli na przykład chcesz przekierowywać odbiorców do swojej strony internetowej lub sklepu internetowego, wybierz opcję Promuj witrynę. Bez względu na typ reklamy, z którego korzystasz na potrzeby realizacji celu biznesowego, możesz w każdej chwili przejrzeć statystyki, aby dowiedzieć się więcej o swoich odbiorcach oraz ich reakcjach na reklamę.
Promowanie strony na Facebooku
Czy chcesz zbudować grupę odbiorców na Facebooku i uzyskać większą liczbę polubień strony na Facebooku? Jeśli tak, wypróbuj promowanie strony. Osoby, które lubią Twoją stronę, mogą zobaczyć Twoje posty w Aktualnościach i na Instagramie. Promowanie strony może pomóc Ci w pozyskaniu nowych klientów i utrzymać kontakt z obecnymi.
Kiedy promujesz stronę, reklamy będą optymalizowane pod kątem docierania do tych osób z grupy odbiorców, w przypadku których prawdopodobieństwo polubienia promowanej strony jest największe.
Jeżeli chcesz dotrzeć do osób w swojej społeczności i zbudować rozpoznawalność lokalną, a w rezultacie zwiększyć sprzedaż w tradycyjnych sklepach, spróbuj promować lokalną firmę.
Zapoznaj się z przykładem udanej kampanii, aby dowiedzieć się, jak promowanie strony może pomóc w dotarciu do ważnych dla Ciebie osób i klientów.
Rozpocznij promowanie strony.
Promowanie posta
Chcesz zachęcić inne osoby do wyświetlenia, polubienia, skomentowania lub udostępnienia postów utworzonych na Twojej stronie na Facebooku? Jeśli tak, wypróbuj promowanie posta. Aby promować post, odszukaj niebieski przycisk Promuj post w prawym dolnym rogu posta strony.
Promowanie posta to doskonała opcja, jeżeli Twoim celem jest zwiększenie aktywności odbiorców i zachęcenie ich do podjęcia działania pod wpływem treści, które udostępniasz na Facebooku i Instagramie.
Kiedy promujesz post, reklamy będą optymalizowane pod kątem docierania do tych osób z grupy odbiorców, w przypadku których prawdopodobieństwo podjęcia działania pod wpływem reklamy (np. jej udostępnienia) jest największe.
Zapoznaj się z przykładem sukcesu reklamodawcy, aby dowiedzieć się, jak promowanie postów może pomóc Ci nawiązać kontakt z klientami
Rozpocznij promowanie postów.
Promowanie witryny – Strony WWW lub Sklepu Internetowego
Chcesz, aby Twoją Stronę Internetową lub Sklep Internetowy odwiedziło więcej osób? Jeżeli tak, wypróbuj promowanie witryny. Promując witrynę, możesz skorzystać z opcji przekierowania odbiorców do konkretnego adresu URL. Możesz odsyłać odbiorców do strony firmowej, sklepu internetowego lub dowolnej innej strony.
Promując witrynę, możesz również utworzyć reklamę w formacie karuzelowym. Takie reklamy składają się z wielu obrazków, a każdy z nich może mieć własny nagłówek i link do innej podstrony e-sklepu lub strony WWW. To idealna propozycja dla firm, które chcą zaprezentować wiele produktów w pojedynczej reklamie.
Gdy promujesz witrynę, reklamy są optymalizowane pod kątem docierania do tych osób z grupy odbiorców, w przypadku których prawdopodobieństwo kliknięcia reklamy jest największe.
Zapoznaj się z przykładem sukcesu reklamodawcy, a dowiesz się, jak pewna firma zwiększyła liczbę rejestracji na wydarzenie, przekierowując odbiorców do swojej witryny.
Miejsce tworzenia reklam
Aby wyświetlić typy reklam, które możesz tworzyć z poziomu strony, przejdź do niej i kliknij niebieski przycisk Promuj, znajdujący się w menu bocznym oraz górnym. Wyświetli się wtedy lista dostępnych typów reklam.
Tworzenie reklam
Najlepsze praktyki dotyczące promowania strony
Tworząc promowaną reklamę strony, zobaczysz sekcję Wybierz grupę odbiorców, w której możesz wybrać różne opcje targetowania. Opcje targetowania dla tego typu reklamy zawierają parametry, takie jak lokalizacja, zainteresowania, wiek i płeć. Pamiętaj, że jedynym wymaganym parametrem wyboru grupy odbiorców jest lokalizacja. Jeżeli chcesz mieć większy wpływ na to, kto ogląda reklamę, dodaj więcej parametrów.
Kolejnym etapem po wyborze grupy odbiorców jest wybór dziennego budżetu i ustawienie harmonogramu emisji reklamy w sekcji Wybierz budżet. Zwróć uwagę na opcję Szacunkowa liczba polubień dziennie pod wybranym budżetem dziennym. Pamiętaj, że ta liczba jest jedynie przybliżona, a w danym dniu możesz uzyskać mniej lub więcej polubień. Szacunkowa liczba polubień daje wyobrażenie o prognozowanych wynikach reklamy przy wybranych ustawieniach budżetu i grupy odbiorców. Jeżeli chcesz zwiększyć szacunkową liczbę dziennych polubień, spróbuj dodać lub usunąć niektóre opcje targetowania i zmienić budżet. Wówczas zobaczysz, czy ta liczba wzrośnie.
Po określeniu odpowiednich opcji targetowania i budżetu ustaw harmonogram emisji reklamy. Jeśli wybierzesz ciągłą emisję, reklama będzie wyświetlana aż do momentu, kiedy zdecydujesz się ją wyłączyć. Możesz też ustawić własną datę zakończenia emisji reklamy.
Najlepsze praktyki dotyczące promowania witryny
Tworząc promowaną reklamę witryny, zobaczysz sekcję Grupa odbiorców, w której możesz wybrać różne opcje targetowania. Opcje targetowania dla tego typu reklamy zawierają parametry, takie jak lokalizacja, zainteresowania, wiek i płeć. Pamiętaj, że jedynym wymaganym parametrem wyboru grupy odbiorców jest lokalizacja. Jeżeli chcesz mieć większy wpływ na to, kto ogląda reklamę, dodaj więcej parametrów.
Kolejnym etapem po wyborze grupy odbiorców jest wybór dziennego budżetu i ustawienie harmonogramu emisji reklamy w sekcji Budżet i czas trwania. Zwróć uwagę na opcję Szacunkowa liczba kliknięć dziennie pod wybranym budżetem dziennym. Pamiętaj, że liczba, którą widzisz, jest jedynie przybliżona i dziennie możesz uzyskać mniejszą lub większą liczbę kliknięć. Szacunkowa liczba daje wyobrażenie o prognozowanych wynikach reklamy przy wybranych ustawieniach budżetu i grupy odbiorców. Jeżeli chcesz zwiększyć szacunkową liczbę dziennych kliknięć, spróbuj dodać lub usunąć niektóre opcje targetowania i zmienić budżet. Wówczas zobaczysz, czy ta liczba wzrośnie.
Po wybraniu opcji targetowania i budżetu ustaw harmonogram emisji reklamy. Jeśli wybierzesz ciągłą emisję, reklama będzie wyświetlana aż do momentu, kiedy zdecydujesz się ją wyłączyć. Możesz też ustawić własną datę zakończenia emisji reklamy.
Najlepsze praktyki dotyczące promowania posta
Promując post z poziomu strony, zobaczysz sekcję Grupa odbiorców, w której możesz wybrać różne opcje targetowania. W sekcji Grupa odbiorców wybierz, do kogo chcesz skierować reklamę:
-
Osoby, które lubią tę stronę
-
Osoby, które lubią tę stronę i ich znajomi
-
Osoby wybrane do grupy odbiorców
Jeżeli chcesz kierować promowane posty do osób, które obecnie lubią Twoją stronę, wybierz opcję Osoby, które lubią tę stronę. Jeżeli chcesz znaleźć osoby podobne do tych, które polubiły Twoją stronę, możesz wypróbować opcję Osoby, które lubią tę stronę, i ich znajomi. Dla tych dwóch opcji możesz też ustawić lokalizację.
Jeżeli chcesz utworzyć nową grupę odbiorców, wybierz opcję Osoby wybrane do grupy odbiorców, co umożliwi Ci utworzenie grupy niestandardowych odbiorców i zastosowanie opcji targetowania, takich jak lokalizacja, zainteresowania, wiek i płeć. Pamiętaj, że jedynym wymaganym parametrem wyboru grupy odbiorców jest lokalizacja. Jeżeli chcesz mieć większy wpływ na to, kto ogląda reklamę, dodaj więcej parametrów.
Kolejnym etapem po wyborze grupy odbiorców jest wybór budżetu i ustawienie harmonogramu emisji reklamy w sekcji Budżet i czas trwania. Pod wybranym budżetem zwróć uwagę na opcję Szacunkowa liczba osób, do których uda się dotrzeć. Pamiętaj, że liczba ta jest jedynie przybliżona i dziennie możesz uzyskać mniejszy lub większy zasięg. Szacunkowa liczba daje wyobrażenie o prognozowanych wynikach reklamy przy wybranych ustawieniach budżetu i grupy odbiorców. Jeżeli chcesz zwiększyć szacunkową liczbę osób, do których możesz dotrzeć, spróbuj dodać lub usunąć niektóre opcje targetowania i zmienić budżet. Wówczas zobaczysz, czy ta liczba wzrośnie.
Po ustawieniu opcji targetowania i budżetu w sekcji Czas trwania ustaw okres wyświetlania promowanego posta.
Monitorowanie skuteczności reklamy
Po rozpoczęciu emisji reklamy możesz mierzyć jej skuteczność bezpośrednio z poziomu strony firmy.
Jak sprawdzić skuteczność promowanego posta?
Aby sprawdzić, jakie wyniki osiąga promowany post, przejdź do wybranego posta na stronie. W tym miejscu zobaczysz całkowitą liczbę osób, do których dotarł promowany post. Ustaw kursor na pomarańczowym pasku, jeżeli chcesz sprawdzić zasięg płatny i bezpłatny.
Kliknij przycisk w prawym dolnym rogu posta, aby uzyskać więcej informacji. Zobaczysz parametry, takie jak liczba osób, które wykonały działania dotyczące zdjęcia w promowanym poście, czy liczba osób, które go polubiły, itp.
Jak sprawdzić skuteczność reklamy strony lub witryny?
Przejdź do strony i w lewym górnym rogu kliknij kartę Powiadomienia. W lewej kolumnie strony zobaczysz opcję Wyniki reklamy strony lub Wyniki reklamy witryny, zależnie od typu utworzonej reklamy.
-
Po rozpoczęciu promowania strony zobaczysz informacje dotyczące wyników promocji, takie jak liczba nowych polubień lub całkowita liczba osób, do których dotarła promocja strony.
-
Po rozpoczęciu promowania witryny zobaczysz informacje dotyczące wyników promocji, takie jak liczba osób, które kliknęły reklamę, lub całkowita liczba osób, do których dotarła promocja witryny.
Nie masz jeszcze własnego sklepu internetowego?
Chcesz założyć nowoczesny sklep internetowy wykorzystujący Omnichannel?
Załóż własny e-sklep w dwie minuty i wypróbuj go za darmo, bez zobowiązań!
Masz już własny sklep internetowy ale potrzebujesz profesjonalnej grafiki dla niego?
Możesz wybrać darmowy szablon i dostosować go do swoich potrzeb, lub możesz zlecić nam zaprojektowanie nowoczesnego szablonu RWD.
Zespół profesjonalnych grafików zbuduje e-sklep lub e-pasaż, zgodnie z Twoimi wytycznymi! Sprawdź naszą ofertę.
Obserwuj nas i bądź na bieżąco z nowościami:
Zobacz także:
- Sklep na Facebooku – załóż Sklep na Facebooku i sprzedawaj więcej
- Sprzedawaj z Google Shopping – Zakupy Google, wyszukiwarka ofert sklepów internetowych od Google
- Zintegruj sklep internetowy z Allegro – zarządzaj sprzedażą internetową w jednym miejscu
- Podłącz swój sklep internetowy z hurtownią, sprzedawaj tysiące produktów bez magazynu, sprzedawaj w modelu Dropshipping!
- Szukasz pomysłu na e-biznes? Zmień swój e-sklep w e-pasaż i zarabiaj na polecaniu produktów – nie musisz nic sprzedawać aby zarabiać!
- Zobacz artykuły na temat pozycjonowania i reklamy w Google
- Zamów pozycjonowanie i reklamę w Google, dla e-Sklepu lub strony WWW – bądź lepiej widoczny i zarabiaj więcej!
Masz pytania, opinie lub sugestie? Masz pomysły na nowości w e-sklepie? Napisz do nas »