Asystent Google w sklepie internetowym – zakupy (w?) przyszłości
Raport „Future of Shopping”, opublikowany na łamach brytyjskiego „Independent” wysuwa śmiały wniosek, że e-handel, w niedalekiej przyszłości nie będzie możliwy bez, obsługiwanych na urządzeniach elektronicznych, wirtualnych asystentów handlowych, jak np.: rekomendowanego przez Amazon Alexa czy Asystenta Google. Ten tak popularny w Stanach Zjednoczonych trend, od stycznia 2019 roku przekroczył także granice Polski, i umożliwia dokonywanie zakupów online z możliwością voice-commerce. Ta swoista głosowa (r)ewolucja w handlu internetowym wykorzystuje jedną z najważniejszych aplikacji światowego potentata IT.
Spis treści
Asystent Google w urządzeniach mobilnych jest niezwykle pomocny podczas wykonywania codziennych obowiązków, pozwala wysłać SMS lub wiadomość na Whatsapp, uruchomić YouTube czy Spotify, sprawdzić prognozę pogody czy ustawić nawigację na Mapach Google.
Zakupy w Internecie za pomocą Asystenta Google
Zakupy (w?) przyszłości rozpoczynamy, siedząc wygodnie z fotelu czy jadąc rowerem, poprzez wywołanie na urządzeniu mobilnym Asystenta: „OK Google” lub poprzez przycisk ekranu głównego. W dalszej kolejności należy powiedzieć lub wpisać np.: „Dodaj [produkt]”, za chwilę: dodaj do koszyka [produkt] ze [sklepu]. Składanie zamówienia należy zakończyć poprzez: „Wyświetl koszyk” i „Do kasy”. Proces spersonalizowanego zakupu odbywa się poprzez „dialog” z oprogramowaniem oraz intuicyjne komendy.
Tych banalnie prostych kilka kroków wspieranych przez sztuczną inteligencję to kusząca perspektywa spersonalizowanych i dedykowanych e-zakupów, na przykład w sytuacji gdy wybierasz się w egzotyczną podróż. Asystent Google, dysponując tą informacją, przedstawi Ci propozycje zakupu wszystkiego, co podczas takiej podróży będzie niezbędne. Nie ogranicza się zatem do udzielania odpowiedzi na pytania i prowadzenia nieskomplikowanych konwersacji. Umożliwia także zamawianie jedzenia przez Pyszne.pl czy zakup biletów na FlixBus, a zdaniem ich przedstawicieli implementacja funkcjonalności sterowana głosowego przebiegła bezproblemowo, bez nakładów inwestycyjnych.
Asystent Google to nowy wymiar kontaktu z klientem, także Twojego sklepu internetowego. Funkcjonuje on w oparciu o platformę Actions on Google, umożliwiając sformułowanie akcji (komendy głosowej) przez każdego użytkownika, kreując w ten sposób interakcję głosową z konkretną marką. Dialogflow (system naturalnego rozumienia języka), dystrybuowany przez Google lub cyfrowe głosy asystentów, w znacznym stopniu minimalizują poziom inwestycji ze strony konkretnej marki.
Porywająca wizja przyszłości
Obecnie rynek asystentów głosowych w Polsce pozostawia jeszcze wiele do życzenia, choć wiele sektorów (bankowość, energetyka, telekomunikacja) podejmuje już kroki w celu uruchomienia takiej aplikacji dla swoich klientów, wykorzystując jednak znikomy procent możliwości sztucznej inteligencji tylko do analizy zachowań klientów, poprawy targetowania i segmentowania.
Ogromny potencjał sztucznej inteligencji to wizja przyszłości dla Twojego sklepu internetowego, pod warunkiem jednak, że odpowiednio się przygotujesz.
Pierwszy krok to opracowanie właściwych treści, które umożliwią potencjalnym klientom, korzystającym z wirtualnego asystenta, bez trudu odnaleźć poszukiwany towar. Stąd istotne jest sformułowanie treści na stronach Twojego sklepu internetowego, odpowiadających bezpośrednio na pytania, którymi posługują się użytkownicy, np.: „gdzie kupię w Warszawie namiot”? lub „ile kosztują buty trekkingowe”?
Krok drugi to szybkość ładowania strony oraz maksymalne dostosowanie jej do najwyższych standardów urządzeń mobilnych. Tak więc strona mobilna, responsywna (RWD) jest niezbędna! Musisz zadbać o to, aby szablon sklepu internetowego był nowoczesny i responsywny.
Krok trzeci to rich snippets, czyli mikrodane, umożliwiające uporządkowany sposób prezentacji publikowanych na stronach Twojego sklepu internetowego, takich jak np. cena czy stan dostępności towaru. Korzyści z takiego podejścia są niezwykle miarodajne – ustrukturyzowane dane stanowią nieocenioną pomoc w weryfikacji stron najbardziej wartościowych dla klienta, co pozwala mu na uzyskanie możliwie najlepszej odpowiedzi na postawione pytanie.
Innowacyjność w postaci Asystenta Google to współczesne słowo klucz i perspektywa dla ewolucji customer experience Twojego sklepu internetowego, podobnie jak oprogramowanie sklepu firmy sStore, obsługiwane przez Google Rich Snippets. Aby Twój sklep internetowy pozyskiwał nowych i zadowolonych klientów, uzupełniaj informacje o produktach oraz kontroluj funkcjonalność znaczników, wykorzystując Structured Data Testing Tool – narządzie rozpowszechniane przez Google.
Nie masz własnego sklepu internetowego, chcesz założyć nowoczesny e-sklep z dropshipping?
Załóż własny e-sklep w dwie minuty i przetestuj za darmo, bez zobowiązań!
Masz już własny sklep internetowy ale potrzebujesz profesjonalnej grafiki dla sklepu?
Nie musisz poświęcać wielu godzin a nawet dni na samodzielną edycję szablonu sklepu, możesz zlecić zaprojektowanie indywidualnego szablonu RWD profesjonalistom!
Obserwuj nas i bądź na bieżąco z nowościami:
Zobacz także:
Sklep na Facebooku – jak założyć Sklep na Facebooku
Jak dodać czat Facebook Messenger na stronie sklepu internetowego
Zintegruj sklep internetowy z Allegro – zarządzaj sprzedażą internetową w jednym miejscu
Dołącz do Ceneo i zacznij sprzedawać więcej
Masz pytania, opinie lub sugestie, chcesz udoskonalić oprogramowanie e-sklepu, napisz do nas »